Avtor: Župnija Moravče Objavljeno: 20. 08. 2023

20. nedelja med letom (XXXVIII, leto A, 20. 8. 2023)

Uvodnik

Pred kratkim smo bili s prijatelji za nekaj dni na dopustu in tako smo si z zanimanjem ogledali kar nekaj cerkva. Nekaj jih je bilo zelo preprostih iz daljnega XI. stoletja, brez poslikav in kipov a morda prav zaradi tega na poseben način zanimivih. Ta preprostost in odsotnost "odvečnega" človeka na poseben način nagovori in ga odpre za navzočnost Njega samega, ki zmore iz majhnih in preprostih reči narediti nakaj čudovitega. V neki drugi cerkvi pa je bila kar gneča in obilica kipov z znanimi in slovitimi svetniki. Med njimi je mojo pozornost pritegnila upodobitev – slika blaženega Carla Acutisa, mladega svetnika, ki je bil računalniški genij in ki smo ga z mladimi bolj podrobno spoznali na oratoriju pred nekaj leti. Ob njem me nagovarjata dve stvari: njegova velika želja, da bi po smrti lahko šel naravnost v nebesa, brez očiščevanja v vicah in njegova velika ljubezen do svete evharistije. Njegova mati, ki je od blizu spremljala in doživljala njegovo trpljenje in bolečine ob umiranju je zapisala, da se je neposredno po njegovi smrti dogajalo veliko čudežnih stvari in spreobrnjenj, ki govorijo o tem, da so  se njegova želje in njegove molitve uresničile. Njegov odnos do evharistije pa to predpostavko še potrjuje: namreč njegovo misel, da je evharistija avtocesta do nebes. Ob njegovi sliki je bila tudi molitev za vse duše v vicah, da bi bile čimprej rešene in očiščene vseh človeških slabosti. Prejemanje obhajila (redno in vredno- v stanju pripravljenosti) lahko torej tudi nas počasi pripravlja za tako "obvoznico" mimo vic.

Pred kratkim sem gledal film z naslovom Fatima. Ena od vidkinj, Lucija, ki je umrla v visoki starosti leta 2005 je nekemu novinarju, ki je o njej pisal knjigo in je bil sprva neveren in skeptičen, rekla: nekateri nikoli ne bodo verni, ne glede na to koliko čudežev se zgodi.

Ob hudih poplavah in neurjih, ki so zadele in prizadele veliko ljudi pri nas, pa se je v obilju pokazala in se še kaže neverjetna solidarnost in vedno znova lahko slišimo zgodbe, ki nas resnično navdušujejo. Tudi naša župnija, oziroma vi farani ste se izkazali z neverjetnim darom, ki ste ga namenili za te ljudi v veliki stiski. Hvala vsem in tudi to nas vse opogumlja in daje tem ljudem moči in volje za naprej.

župnik

Obvestila

Danes, 20. avgusta, obhajamo 20. nedeljo med letom.

• Za podružnico sv. Mohorja je danes žegnanjska nedelja, zato bo sveta maša ob 10. uri tudi pri sv. Mohorju.

Preteklo soboto smo zaključili letošnji oratorij, ki se ga je udeležilo okrog 170 otrok in 50 animatorjev. Vsako leto je poletni oratorij eden najpomembnejših dogodkov v naši župniji za naše mlade. Razveseljivo je, da priskoči na pomoč toliko ljudi, ki z veseljem sodelujejo na različne načine. Hvala Občini Moravče, ki je tudi letos poskrbela za popolno zaporo ceste med cerkvijo in župniščem in je tako poskrbljeno za varnost otrok. Hvala, ga. Ljudmili, ki je tudi letos "donirala" za šotor, brez katerega si ne predstavljamo več oratorija. Tudi zvesti in novi donatorji poskrbijo za prehrano, majice, izlet, nabavo, rekvizite …. Brez animatorjev ni oratorija. Hvala vsem animatorjem za požrtvovalnost in energijo. Še posebno pa hvala voditeljicam letošnjega oratorija: Poloni, Alenki in Ani – za vso dobro voljo, potrpežljivost in odločnost!! Odlična izvedba in potek letošnjega oratorija je že vabilo za prihodnje leto! Pa hvala tudi "skritim" molivcem, ki so vsak dan molili v ta namen. Bog lonaj!

V soboto, 26. avgusta, ob 8. uri ste za čiščenje cerkve, na vrsti farani Serjuč.

Iskreno se zahvaljujem vsem, ki ste darovali preteklo nedeljo in na praznik na Hribcah. Zbrali smo res lepo vsoto in lahko smo vsi ponosni, da smo na tak način pomagali. Prav gotovo velja pregovor: kdor hitro da, dvakrat da. Se pa ob tem zavedamo, da bo treba v prihodnjih mesecih še pomagati, morda tudi s  hrano in drugimi potrebščinami. Ko bo to potrebno, se bomo prav gotovo odzvali. Ob petkih bomo rožni venec pred mašo molili za ljudi, ki so bili najbolj prizadeti zaradi poplav.

V torek smo imeli zelo lepo praznovanje Marijinega Vnebovzetja na Hribcah. Ob zelo številčnem obisku (bilo nas je približno 600) in lepem sodelovanju med mašo smo se zadržali tudi v prijetnem vzdušju in druženju pod lipami pred cerkvijo. Ob tem res velika HVALA vsem, ki ste poskrbeli za čiščenje in krašenje. Hvala Češenjčanom za postavitev klopi in miz, pripravo oltarja pred cerkvico ter za strežbo. Hvala vsem za pecivo in piškote. Hvala Franciju Levičniku za obložene kruhke. Hvala narodnim nošam, dekletom, ki ste nosile Marijin kip, pevcem in ministrantom. Hvala našim "rokodelkam" za lepo darilo našemu slavljencu g. Bogdanu. In seveda tudi slavljencu za nagovor in daritev svete maše.

V sredo, 23. avgusta bo sveta maša ob dnevu spomina na žrtve totalitarnih in avtoritarnih režimov v ljubljanski stolnici ob 18.30h.

Danes teden je Jernejeva nedelja in žegnanje v Pečah. Ob 9h bo pred cerkvijo blagoslov zdravilnih zelišč in tudi blagoslov obnovljene zimske kapele, pisarne in veroučne učilnice. Po sveti maši bo druženje in srečelov. Lepo vabljeni tudi Moravčani. Zadaj pri tisku lahko vzamete tiskana vabila.

Žegnanjska nedelja pri sv. Miklavžu je letos prestavljena na 1. oktober. Takrat bomo imeli ob 15h blagoslov obnovitvenih del. Med nami bo g. nadškof Stanislav Zore.

Svete maše in mašni nameni v prihodnjem tednu

PONEDELJEK

Pij X., papež
Sidonij (Zdenko), škof
Viktorija Rasoamanarivo, vdova

Sv. Š. 18.30 Rožni venec za družine
Sv. Š. 19.00 + Stane Stegnar, obl.

TOREK

Devica Marija Kraljica
Tomaž Percy, mučenec
Fabrcijan in Filibert, mučenca

M 18.30 Rožni venec za mir v Ukrajini
M 19.00 + Janez Dragar
+ Frančiška Vesel (Gorica)

SREDA

Roza iz Lime, devica, redov.
Justinijan, samotar
Emilija de Vialar, red. ust.

M 8.00 V zahvalo

ČETRTEK

Natanael (Jernej), apostol
Herman, samotar
Dan spomina na žrtve tota.r.

M 19.00 + Ivan Avbelj
Za zdravje in v zahvalo za 90 let

PETEK

Ludvik IX. Francoski kralj
Jožef Kalasanc, duhovnik
Mirijam križanega Jezusa, red.

M 18.30 Rožni venec za ljudi v stiski
M 19.00 + Janez Stupica

SOBOTA

Ivana Bischier, red. ust.
Zefirin, papež

Cezarij, škof

M 7.00 Za prebivalce naše župnije
M 10.00 V čast sv. Martinu

M - Moravče, Sv. A. - Sv. Andrej, MKA - Marija Kraljica angelov, Sv. Mi. - Sv. Miklavž, Sv. Mo. - Sv. Mohor in Fortunat, Sv. Š. - Sv. Štefan, Sv. V. - Sv. Valentin, ŽMB - Žalostna Mati Božja

Zadnja stran

IZ ŽUPNIJSKE KRONIKE

Leto 1934  -  Mladina moravške dekanije na Limbarski gori

Dne 16. avgusta, na dan sv. Roka, smo pohiteli na Limbarsko goro, da praznujemo svoj mladinski praznik. Marijini vrtci iz Moravč, Blagovice, Krašnje, Kolovrata, Sv. Gore in Zlatega polja so se zbrali v romarski cerkvi sv. Valentina, medtem ko so oddaljeni Marijini vrtci nekoliko poprej romali na Sv. Goro. Precej se nas je nabralo, od vseh strani smo hiteli na vrh lepe Limbarske gore. Bog nam je dal za ta naš dan v izobilju sončnih žarkov, ki so se veselili z nami in povečali naše veselje. Ob pol 11 je imel Marijin vrtec s Sv. gore sv. mašo. Ob 11 pa je bila skupna pobožnost za vse zbrane Marijine vrtce. G. dekan iz Moravč nam je v cerkvi povedal, da smo napravili Mariji veliko veselje, ko smo se v tako obilnem številu zbrali. Paziti pa moramo, da nas bo vseh Marija vedno vesela. Vesela pa bo, če bomo res Marijini, njeni v lepi, pobožni molitvi, njeni pri vestnem učenju, pa tudi njeni pri vsakem delu. Marijini v pokorščini in spoštovanju do staršev in zlasti do naših dušnih pastirjev, ki nas v Marijinem vrtcu uče, kakšno naj bo naše življenje, da bomo vse življenje Marijini ostali.

Marija bo naša Mati vse življenje in nam s svojo prošnjo veliko pomagala. Pri sv. maši je vneto prepeval Marijin vrtec iz Moravč. Po kratkem odmoru, ko smo se nekoliko pokrepčali, smo se zopet zbrali v cerkvi, kjer smo vsi prepevali pri litanijah. Marijin vrtec iz Blagovice pa je po litanijah pred cerkvijo s pesmijo in par veselimi prizori poskrbel, da smo ostali dobre volje in da se je brezskrben smeh razlegal po Limbarski gori. Lepo nam je bilo, sklenili smo, da še in še pridemo, vsako leto.