Avtor: Župnija Moravče Objavljeno: 12. 11. 2017

32. nedelja med letom (XXXII, leto A, 12. 11. 2017)

Uvodnik


"Preudarne pa so skupaj s svetilkami vred vzele v posodicah tudi olje" (Mt 25, 4).

God sv. Martina oz. martinovo, ni priljubljeno samo pri vernih kristjanih, ampak tudi pri tistih, ki ne hodijo v cerkev in ne verujejo v Boga in svetnike – njihovo pomoč in priprošnjo.

Pa vendar je ena majhna razlika. Veliko ljudi praznuje martinovo, ob obloženi mizi z izbranimi jedmi in pijačami. Marsikdo ne uspe "držat mere" in je in pije bi rekli "na zalogo". No, to bi lahko naredili tudi verni … z eno majhno razliko. Mi se lahko v teh dneh "naužijemo" duhovne hrane in si naredimo malo "zaloge" za dni, ko bodo dnevi bolj pusti, sivi, težki … Cerkev nam to podarja zastonj: s sveto mašo, kratko molitvijo pred Najsvetejšim ali pa, da z dobrimi dejanji »nahranimo« svojo dušo. Sem pa pomislila ali se lahko tudi duhovne hrane "prenajemo", kot se telesne. Verjetno nobena skrajnost in nobeno pretiravanje ni dobro. Morda pa se je dobro tudi spomniti, da je sv. Martin postal svet, zato ker je DELIL … ne zgolj sprejemal in užival. S tem ko je DELIL (plašč, svoje življenje …) je DELAL "zalogo za nebesa" od katere se ne zredi, ne boli glava, ni strahu pred tatovi in rjo …

V današnjem evangeliju gotovo vsi lahko občudujemo preudarne device, ki so si uspele pripravit olja "na zalogo", za tisti čas, ko ga ne bodo mogle dobiti.

P. Vital Vider, ki se ukvarja z zakonci, je enkrat dejal, naj starši vsak dan molijo za svoje otroke dokler so majhni, tudi malo "na zalogo", ko pride puberteta, je včasih težko moliti.

Tudi z dejanji ljubezni, kratkimi molitvami, morda kakšno desetko rožnega venca… lahko naredimo kot »majhno ozimnico«, za dni, ko pridejo težje preizkušnje (bolezen, smrt bližnjih, nerazumevanje in nespoštovanje doma ali v službi …). Prosimo drug za drugega naj nas dobri Bog Oče razsvetli (ob bližajoči temi sebičnosti) in pravočasno spodbudi, da bomo tako preudarni kot pametne device v današnjem evangeliju.

Zalka

 

Obvestila


Danes, 12. november 2017, obhajamo 32. nedeljo med letom – Martinovo nedeljo:

  • Danes je zunanje praznovanje farnega zavetnika, sv. Martina. Pri obeh sv. mašah bo ofer, ki bo tokrat namenjen za ureditev električnega ogrevanja (pod klopmi) pod "žagredoma". Tako bodo vse klopi v cerkvi imele električne panele. Ker bo strošek kar visok, ste lepo vabljeni, da po svojih močeh prispevate. Po sv. mašah ste vabljeni pred cerkev na kratek klepet ob čaju in pecivu.
  • ob 15. uri bomo v župnijski cerkvi molili mir in spravo.

 

V tem tednu bova z bogoslovcem Jankotom obiskovala starejše po domovih. Sam bom obiskoval v ponedeljek in torek, Janko pa v četrtek.

V torek, 14. november, bo v župnišču srečanje svetopisemske skupine ob 19. uri.

V soboto, 18. novembra, ste za čiščenje župnijske cerkve na vrsti farani Drtije.

V soboto, 18. novembra je v Mengšu dekanijsko srečanje za mlade. Gost bo dramski igralec Gregor Čušin, ki bo mladim predstavil, oz. zaigral monodramo. Prav gotovo vredno ogleda. Vsi mladi naše župnije povabljeni. Srečanje bo ob 20. uri.

Danes teden je začetek adventne pobožnosti "Marijo nosijo". Namen je priprava družin na Božične praznike. Že nekaj let začnemo nekoliko prej, da Marijin kip lahko v tem času obišče vse družine naših prvoobhajancev. Starši prvoobhajancev ste že dobili razpored, kateri dan bo Marijin kip v vaši družini. Če je kdaj zadrega, da ne morete sprejeti kipa na določen dan, se sami med seboj dogovorite za zamenjavo. Priložena je molitvena ura, ki jo lahko zmolite, lahko pa po svoje oblikujete molitev. Lepo je, če boste povabili še sorodnike ali sosede. Naj bo pred-adventni in adventni čas zares priložnost, da si bomo vzeli nekaj časa za družinsko molitev.

Danes teden, v nedeljo 19. novembra je naša dekanija na vrsti za molitev za duhovne poklice na Brezjah. Za molitveno uro in za sv. mašo bo poskrbela župnija Brdo. Ostale župnije pa smo vabljene, da se pridružimo temu dogodku. Kdor bo šel, naj to sporoči do srede zvečer, 15. novembra. Če nas bo vsaj 10, bo avtobus prišel tudi v Moravče. Odhod bo ob 13.30 uri. Molitvena ura se začne ob 15. uri, ob 16. uri je sv. maša. Lepo vabljeni.

**************

Blondinki sta vstopili v letalo, ki je letelo v Pariz in se usedli v prvo vrsto. Stevardesa jima je pojasnila, da so sedeži v prvi vrsti namenjeni stevardesam, zato se morata presesti. Toda blondinki je nista poslušali in sta še naprej sedeli na prednjih sedežih. Stevardesa ju je še nekajkrat opozorila, ker pa se nista zmenili zanjo, je odšla do pilota in mu povedala za problem, ki ga ima z blondinkama. Ker letalo še ni poletelo, se je pilot odpravil do blondink, se sklonil, jima nekaj zašepetal in takoj sta se obe presedli v zadnjo vrsto. Stevardesa je dogajanje začudeno opazovala, nato pa le vprašala pilota, kako mu je uspelo, da ju je prepričal, da se presedeta. "Povedal sem jima, da prva vrsta leti v London. :)

 

Svete maše in mašni nameni v prihodnjem tednu


 

13

PONEDELJEK

Stanislav Kostka, redovnik
Brikcij, škof
Homobonus, trgovec

M 18.00 + Stane Rotar

14

TOREK

Lovrenc Irski, škof
Jožef Pignatelli, redovnik
Nikolaj Tavelić, mučenec

M 18.00 + Sušnik Vinko in Gričarjevi
Župnišče 19.00 SVETOPISEMSKA SKUPINA

15

SREDA

Albert Veliki, škof
Leopold, knez
Marija Magdalena Morano, red.

M 7.00 V dober namen

16

ČETRTEK

Marjeta Škotska, kraljica
Gertruda, redovnica
Otmar, opat

M 18.00 + starša in brata Mihelčič
Molitev pred Najsvetejšim po sv. maši

17

PETEK

Elizabeta Ogrska, redovnica
Evfremija in Tekla, devici
Hilda, opatinja

M 18.00 + Božidar Karažija

18

SOBOTA

Posvetitev bazilik sv. Petra in Pavla
Filipina Duchesne, redovnica
Roman Cezarejski, diakon

M 8.00 Čiščenje cerkve - Drtija
M 18.00 + Ivana Kos
+ Nuška, Ana in Milan Kokalj

19

NEDELJA

33. nedelja med letom
Matilda, redovnica
Abdija, prerok

M 7.00 Za farane
M 10.00 + Karel in Marko, obl. in Jamškovi
+ Ivan Tič, obl. (Sp. Dobrava 2)
M 15.00 Molitev za neozdravljivo bolne

M - Moravče, M k - kapela v župnišču, Sv. A. - Sv. Andrej, MKA - Marija Kraljica angelov, Sv. Mi. - Sv. Miklavž, Sv. Mo. - Sv. Mohor in Fortunat, Sv. Š. - Sv. Štefan, Sv. V. - Sv. Valentin, ŽMB - Žalostna Mati Božja

 

Zadnja stran


RADOST LJUBEZNI - OBČUTLJIVO RAZLOČEVANJE

Kar sinoda v zvezi zakona in družine imenuje "nepravilni primeri" pravzaprav govori o primerih "slabotnosti in nepopolnosti". Pot Cerkve je vedno Jezusova pot zato logika "izključi in ponovno vključi" ljudi ne vodi vedno po poti usmiljenja in vključevanja, kar je Jezus postavljal na prvo mesto. Pot Cerkve je ta, pravi papež Frančišek, da "nikogar ne obsodi za zmeraj, da izliva Božje usmiljenje na vse ljudi, ki zanj prosijo z iskrenim srcem. Kajti resnična ljubezen je vedno nezaslužena, brezpogojna in brez zahteve po povračilu." Zaradi tega se je treba izogibati sodbam, ki ne upoštevajo zapletenosti različnih primerov (situacij). Treba je, pravi Sveti oče, biti pozoren na to, kako ljudje zaradi svojega stanja živijo in trpijo. Nihče ne sme biti za vedno obsojen, kajti to ni logika evangelija!

Škofje so glede ravnanja s t.i. "nepravilnimi primeri" na sinodi dosegli soglasje, da "ima Cerkev nalogo, da tistim, ki so poročeni samo civilno ali so ločeni in ponovno poročeni ali preprosto živijo skupaj, pokaže Božjo pedagogiko milosti v njihovem življenju in jim pomaga doseči polnost Božjega načrta, kar je z močjo Svetega Duha vedno mogoče." Vključiti je treba vse ljudi in pomagati vsakemu, da najde svoj način sodelovanja v cerkveni skupnosti. Treba je najti način, po katerem bo udeležen v življenju občestva (socialno področje, molitvene skupine…), ki mora biti seveda usklajen z župnikom. Ne le ločeni, ki živijo v novi zvezi, ampak vsi, ki se nahajajo v "nepravilnem" položaju glede zakona in skupnega življenja. Razume se, da kdor zagovarja objektivni greh ali hoče uveljaviti nekaj, kar se razlikuje od nauka Cerkve, ne more pričakovati, da bo katehet ali da bo pridigal…saj dejansko obstaja nekaj, kar ga ločuje od skupnosti (prim. Mt 18,17). Ponovno mora prisluhniti oznanilu evangelija in povabilu k spreobrnitvi. Ločeni, ki živijo v novi zvezi, se lahko nahajajo v zelo različnih položajih. Lahko, da se je druga zveza utrdila z novimi otroki, preizkušeno zvestobo, velikodušno naklonjenostjo, krščansko zavzetostjo, ob zavedanju, da je to stanje nepravilno, in hkrati z zavestjo, da je je težko vrniti nazaj in si nakopati na vest novo krivdo. Tu so primeri krivično zapuščenih, ali tistih, ki so sklenili novo zvezo zaradi vzgoje otrok, prepričani, da se prejšnjega zakona ne da ozdraviti. In mnogo je še različnih situacij in stanj, ki jih morajo škofje jasno razlikovati. Seveda pa nam je vedno pred očmi ideal, ki ga glede zakona in družine pred nas postavlja evangelij.

Lojze