Avtor: Župnija Moravče Objavljeno: 5. 02. 2017

5. nedelja med letom (XXXII, leto A, 5. 2. 2017)

Uvodnik

"Tako naj vaša luč sveti pred ljudmi, da bodo videli vaša dobra dela in slavili vašega Očeta, ki je v nebesih" (Mt 5,16).

Jezus nas vabi naj bomo drugim zgled. To ni lahko – biti taki, kot pričakujemo, da bi bili drugi (zanesljivi, veseli, potrpežljivi, umirjeni, iskreni, vztrajni, delavni, odgovorni …).

Kako naj bomo luč?

Ti in jaz se lahko odločiva, da se najprej zazreva vanj, ki JE Luč in je v božični noči vstopil v ta svet, kot lahko beremo v Janezovem evangeliju. "Resnična luč, ki razsvetljuje vsakega človeka, je prihajala na svet" (Jn 1, 9).

S svečnico smo zaključili božični čas. Sedaj smo povabljeni, da skupaj z Jezusom nadaljujemo pot, oz. da On v nas nadaljuje svoje poslanstvo.

Hvala Bogu, da samo ne naroča, pričakuje, ampak je najprej ON dal zgled.

Ko je začel javno delovati, ga mnogi niso sprejeli, razumeli in ne odobravali njegovega nauka. On pa je govoril: "Učite se OD MENE, ker sem krotak in v srcu ponižen in našli boste mir svojim dušam" (Mt 11, 29) in na drugem mestu: "Ljubite se med seboj, kakor SEM JAZ VAS LJUBIL." (Jn 15, 12)

Jezus  je opravil svoje poslanstvo … ne glede na mnenje ljudi. Tudi mi smo povabljeni, da skupaj z Jezusom in po njegovem zgledu "svetimo kot luč na svetu" … ne glede na vse.

V zakramentu spovedi, pri obhajilu, v poslušanju Božje besede, nam On prihaja naproti da nas ogreje, da bomo potem tudi mi lahko goreli v ljubezni do Boga in ljudi, da bo v nas velikodušnost, dobrohotnost, veselje, mir, blagost … tako bo skozi nas sijala Očetova ljubezen … in naša dobra dela bodo v ljudeh prebujala hvaležnost, slavljenje in poveličevanje našega čudovitega Očeta, ki je v nebesih.

Zalka

Obvestila

Danes, 5. februar 2017, obhajamo 5. nedeljo med letom:

• Ob 15.00 uri bomo v župnijski cerkvi molili za nove duhovne poklice.

V tem tednu bova z diakonom Tinetom obiskovala starejše po domovih.

V sredo, 8. februarja, je državni praznik – Prešernov dan. Kot običajno se bomo pri sv. maši, ki bo ob 18.00 uri, spomnili vseh, ki so v našem kraju skrbeli za kulturo v najširšem pomenu besede. Prav gotovo je pristno umetniško ustvarjanje tisto kar, nas vse bogati in nas nagovarja za lepoto, ki "ni od tega sveta". In gre tudi za kulturo srca, ki se zaveda človekovega dostojanstva in njegovega bivanja, ki je zaznamovano s presežnostjo. Ta presežnost in slutnja dragocenosti vsakega življenja je za nas kristjane skrita v Bogu. Papež Frančišek nas spodbuja h kulturi življenja, ki se upira vsem oblikam kulture smrti. Naj nas ta praznik spodbudi k spoštovanju vsega, kar nas bogati in odpira za resnične vrednote.
Med sveto mašo nam bo prepeval komorni zbor Limbar, prisluhnili pa bomo tudi kratkemu nagovoru ob prazniku.

Za čiščenje župnijske cerkve ste v soboto, 11. februarja, ob 8.00 uri na vrsti farani Krašc.

V soboto, 11. februarja, je v Zavodu Sv. Stanislava v Šentvidu srečanje za člane ŽPS – jev našega arhidiakonata. Vsi člani našega ŽPS lepo vabljeni. Začetek je ob 9.00 uri v prostorih OŠ Alojzija Šuštarja.

Na zadnjem srečanju našega ŽPS smo se pogovarjali tudi o klečanju oz. stoji med povzdigovanjem. Na podlagi izmenjave mnenj vseh članov je bilo sklenjeno, da se sedanja praksa ohrani: to pomeni, da med povzdigovanjem stojimo. Če pa nekdo pri sebi čuti in želi lahko tudi poklekne in tako izrazi svoje spoštovanje pri tem "najsvetejšem" trenutku svete maše.

Ob smrti Zlatke Miklavčič je Eva Karažija darovala namesto cvetja na grob, za cerkev sv. Štefana v Zg. Kosezah. Vlado in Marjeta Karažija pa sta darovala za 2 sv. maši. Bog lonaj.

Še vedno je nekaj prostih mest na avtobusu za romanje na Poljsko.

* * * * * * * * * * * * * * *

Sobotna mrzlica v veleblagovnici. Trgovec je zagledal malega fanta, ki je sam begal po trgovini. Stopil je k njemu in ga vprašal: "Ali ne najdeš mamice?"
"Ne!" je dejal fant in trgovec ga je odpeljal k poslovodji. Dal mu je sladoled in mu rekel, naj počaka, da bo razmislil, kaj storiti. Mali je z zadovoljstvom lizal sladoled in kmalu prosil še za enega. Ko je polizal še tega, je poslovodjo zaprosil za čokolado. Tudi to je dobil. Končno pa je poslovodja prijel fanta za roko in se z njim sprehodil po trgovini. "Ali lahko zdaj med temi nakupovalci odkriješ svojo mamo?"
"Ne morem, ker je ostala doma. V trgovino sem prišel z očetom, ki me čaka v bifeju."

Svete maše in mašni nameni v prihodnjem tednu

PONEDELJEK

Nivard, redovnik
Koleta, redovnica
Rozalija Rendu, redovnica

M 18.00 + Franc Ribič, obl.
+ Ivana Pergar, 30. dan

SREDA

Prešernov dan
Hieronim Emilijani, red. ust.
Jožefina Bakhita, sužnja

M 18.00 + Janez Kovič
Za žive in pokojne kulturne delavce

ČETRTEK

Svetovni dan bolnikov
Benedikt Anianski, opat

M 8.00 ČIŠČENJE CERKVE - Krašce
M 18.00 + Stanislava in Ivan Okorn, obl.
+ Martin Gorjup (Kovačev)

NEDELJA

6. nedelja med letom
Humbelina, redovnica
Evlalija, mučenka

M 7.00 Za farane
M 10.00 + Trznarjevi in mama Kristina
M 18.00 Molitev za mir in spravo

M - Moravče, M k - kapela v župnišču, Sv. A. - Sv. Andrej, MKA - Marija Kraljica angelov, Sv. Mi. - Sv. Miklavž, Sv. Mo. - Sv. Mohor in Fortunat, Sv. Š. - Sv. Štefan, Sv. V. - Sv. Valentin, ŽMB - Žalostna Mati Božja

Zadnja stran

RADOST LJUBEZNI – POKLICANOST DRUŽINE

Iz uvodnega poglavja (sveti spisi) prehajamo sedaj na obravnavanje aktualnih družinskih situacij (2. poglavje) v luči cerkvenega nauka o zakonu in družini (3. poglavje): "To poglavje je zelo pomembno, saj na zelo zgoščen način osvetli v tridesetih odstavkih poklicanost družine po evangeliju in sicer tako, kot je to zaznala Cerkev skozi čas, predvsem tematiko neločljivosti, zakramentalnosti zakona, posre-dovanja življenja in vzgoje otrok" (P. Mikuš).

Papež Frančišek je znan po svoji direktnosti in enostavnem jeziku. Tako mi je eden prvih stavkov takoj "padel v oči": Zato bi rad videl živega Kristusa, navzočega v mnogih zgodbah ljubezni, in tudi kličem ogenj Duha na vse družine sveta (AL 59). Sam želim biti ponosen kristjan in vem, da mnogi od mene to celo pričakujejo. Hvaležen sem svojima staršema, da sta me učila dejavne vere, da sem ob živel in izpolnjeval Božjo Besedo, tisto ki jo beremo vsi v nedeljo pri sveti maši. Staršibiti v veri zgled otrokom je Vaša naloga. Kot katehet jih učim in navdušujem in skupaj tekmujemo v dejanjih dobrih del, toda Cerkev nujno potrebuje vaš zgled -> biti "Cerkev v malem"!

Tematika neločljivosti. Neločljivost zakona ne smemo razumeti predvsem kot človeku naložen "jarem", temveč kot dar ljudem, združenim v zakonu (AL 62). Opažamo, da je vse manj porok. Na izobraževanju smo bili prejšnji teden zgroženi ob predstavitvi podatkov o številu porok v Sloveniji. Kako težko je danes, da si obljubimo zvestobo, kaj šele, da bi jo zmogli živeti – v tistih malih stvareh in vsakdanu. Toda pogum! Poročenci si v cerkvi obljubite držo, 'da bom ostal', in ne čisto in popolno ljubezen ali zvestobo.