Avtor: Župnija Moravče Objavljeno: 10. 05. 2020

5. velikonočna nedelja (XXXV, leto A, 10. 5. 2020)

Uvodnik

Dragocen v Božjih očeh

Kar naša moderna pamet zavrača je dragoceno v Gospodovih očeh. Dragocen je človek, ki ljubi, ki trpi, ki je zavržen, ki je v preizkušnji. Ne preizkuša Gospod, kako bi mogel preizkušati tistega, ki ga ljubi. Apostol nas vabi, da se pridružimo Gospodu v vsakem trenutku življenja in z njim gradimo skupnost, ki svetu in nam prinaša resnično novost, upanje in blagoslov že danes na naši poti za Jezusom. Za tistim Jezusom, ki je skala pohujšanja. Ne le v sodobnem času izjemnega napredka znanosti in tehnologije. Nad njim so se ljudje pohujševali v vsakem času. Kako mora nekdo oznanjati in tudi živeti ljubezen, ko pa tako jasno čutim in doživljam napuh, zavist, ošabnost,… v sebi, v svojem srcu. Kako more Bog stopiti v močvirje medsebojnega prerivanja in postati človek, ranjen človek, človek, ki umira na križu. Ta skala, ta živi kamen pa je ljubljen, dragocen in izbran v Božjih očeh. Tako je tudi z nami, kadar mu sledimo.

Čas korona preizkušenj nam nudi priložnost, da to današnjo Božjo besedo lažje razumemo, oz. se ob njej zaustavimo. Izkušamo lastno nemoč, ki nam otipljivo postavlja meje, kljub vsemu ogromnemu znanju in imetju. Bega nas in kaže na krhkost ter minljivost vsega, kar smo ustvarili, kar mislimo, da smo. Jezus pa nam okraj tega strašljivega privida kaže pot zaupanja. "Vaše srce naj se ne vznemirja. Verujete v Boga, tudi vame verujte!" Velike reči so pred nami, so že v našem življenju, če le zmoremo verovati. Nič nas ne more odvrniti od Očetove ljubezni, nič nam ne more škodovati, saj nas ima On rad! Ta Jezusova ljubezen naj ogreva srca naših prvoobhajancev, ki bi ravno danes morali prejeti Jezusa v srce. Naj ogreva srca mladih, katerim je tukaj in danes tako pomemben in ga ne bodo mogli ponoviti v nekem prihodnjem času. Jezusova ljubezen naj v naša življenja prinaša upanje in gotovost, da smo ljubljeni Božji sodelavci. Lepo nedeljo in teden želim!

Jože Kerin

Obvestila

Danes, 10. maj, obhajamo 5. velikonočno nedeljo.

• Ob 16. uri bo sveta maša pri sv. Valentinu na Limbarski Gori.
  • Šmarnično pobožnost lahko vsak dan ob 19. uri spremljate preko spleta.

V soboto, 16. maja, ob 8. uri ste za čiščene cerkve na vrsti farani Trga svobode in Partizanske ceste.

Slovenska škofovska konferenca je objavila nova navodila, kako ravnati v času pandemije, zdaj, ko so nekateri ukrepi sproščeni in je dovoljena sveta maša s prisotnostjo vernikov. Celotna navodila lahko preberete na spletni strani SŠK.
Navajam le povzetek navodil, da bi upoštevali nekatere omejitve glede bogoslužja z udeležbo vernikov. Pri vhodu je razkužilo za roke in maske, (če jo kdo pozabi doma); prav tako so označene klopi, kjer je dovoljeno sedeti. Predlagam, da se vsi družinski člani usedete v isto klop. Glede nedelje, bomo uvedli dodatno mašo, morda zvečer (ali kakšno drugo uro), če bo to potrebno. V maju pa bodo nedeljske popoldanske maše ob 16. uri na Limbarski Gori.
Za sveto spoved prej pokličite, da se dogovorimo za uro. Spoved bo do nadaljnjega v zakristiji.
Za sveti krst pokličite za datum priprave. Udeležba pri krstu je omejena na 15 oseb ob upoštevanju ostalih ukrepov (zaščitne maske..).
Podobno je za poročni obred v cerkvi možna udeležba največ 15 oseb.

Hvala vsem staršem, ki ste že poslali svoje mnenje glede Prvega svetega obhajila. Še vedno sta odprti obe možnosti. Imamo še nekaj časa za odločitev. Posvetovali se bomo tudi z duhovniki v naši dekaniji. Vsekakor je možna preložitev na jesenski čas.

Hvala vsem, ki sodelujete in oblikujete letošnje šmarnice na spletu. In hkrati ponovno vabim veroučne učence in starše k spremljanju vsak dan ob 19. uri.

Hvala za čudovito in izvirno voščilo za rojstni dan.

Ob zahvali za "udarniško delo" pri cerkvi sv. Miklavža je prišlo do pomote. Zahvala seveda vsem, še posebej pa obema "organizatorjema": Mirku Ribiču in Andreju Šternu.

Zvonik cerkve na Mohorju počasi dobiva novo "pokrivalo". V tem tednu bo zvonik dobil novo bakreno pločevino in novo "čebulasto" obliko, kot je bila tudi prvotna. Že nekaj časa poteka sondiranje zvonika in fasade na cerkvi. Namen je priti do celotne podobe cerkve, ki naj bi bila čim bolj približek prvotni. Kot zanimivost: ostanek prve cerkve je nadzidava božjega groba. Sedanjo (baročno) cerkev so postavili pravokotno na prvo.

Ob slovesu Marije Nolimal so darovali 18 mašnih namenov in dar za cerkev. Ob slovesu Ivanke Vavpetič so darovali za 30 mašnih namenov in dar za cerkev

* * * * * * * * * *

Apostoli kockajo. Peter ves čas zmaguje. V nekem trenutku prisede Jezus. Peter meče same šestke, Jezus sedemke. Peter reče Jezus: "Ej, Gospod, no, brez čudežev! Saj veš, da igramo za denar!" :)

Svete maše in mašni nameni v prihodnjem tednu

PONEDELJEK

Mamert, škof
Ignacij Lakonijski, redovnik
Odo Clunyjski, opat

M 19.00 + Topolškovi (Hrastnik) in Petrovi (Tlačnica)
+ Marija Nolimal, 8.dan

Halvard, mučenec

M 19.00 + Janez Gorjup in Trznarjevi
+ Ivanka Vavpetič, 8.dan
Molitev pred Najsvetejšim po sveti maši

PETEK

M 8.00 Čiščenje cerkve - Trg svobode, Partizanska cesta
M
splet
19.00 + Brodarjevi in Šarčevi (Preserje)
+ Ivan Vehovec (Lim. G.)

Andronik, Jezusov učenec

M 7.00 Za prebivalce naše župnije
M 10.00 + Janez Osolnik in starša Dragar
+ Starši Urbanija (Gorica)
Sv. V. 16.00 + Remarjevi
+ Mežnarjevi (Lim. G.) in Porovnetovi
splet 19.00 ŠMARNICE

M - Moravče, Sv. A. - Sv. Andrej, MKA - Marija Kraljica angelov, Sv. Mi. - Sv. Miklavž, Sv. Mo. - Sv. Mohor in Fortunat, Sv. Š. - Sv. Štefan, Sv. V. - Sv. Valentin, ŽMB - Žalostna Mati Božja

Zadnja stran

Binkoštna devetdnevnica

Vsako leto nas binkošti spomnijo na tiste prve binkošti, ko so apostoli z Jezusovo materjo v dvorani zadnje večerje čakali, da se nekaj zgodi. Potem jih je presenetil prihod Svetega Duha. Tiste, ki smo že bili pri birmi, pa nas spomnijo tudi na dan, ko smo prejeli ta zakrament. Letos padejo binkošti na zadnji dan maja, ko bi bil sicer praznik Marijinega obiskanja, ko sta od Svetega Duha navdihnjena Elizabeta in Janez prepoznala od Svetega Duha spočetega in pod Marijinim srcem navzočega Jezusa.

Poiščimo devet oseb, ki so pomembne za našo vero, zapišimo si jih na listič, lahko tudi na rob te strani, potem pa se zanje zahvalimo Bogu v tej devetdnevnici, ki jo začnemo na petek po vnebohodu.

Pridi, Sveti Duh!
Zahvaljujem se ti za vse poti,
po katerih si prihajal k meni,
danes še posebej za ______________,
ki ima posebno mesto v zgodovini moje vere.
Ti si ga izbral in ga navdihoval,
da je njegova vera prebudila vero pri meni,
ji dajala rast in jo krepila.
Prosim te, še mene naredi
za orodje svojega delovanja, da bom darove,
ki sem jih od tebe prejel po ______________,
tudi jaz znal posredovati tistim,
h katerim me ti pošiljaš.
Pridi, Sveti Duh,
posveti nas, okrepi nas, ostani pri nas.